Niepubliczne przedszkole Dobry Start prowadzą osoby pełne zapału, które lubią pracę z dziećmi. Nasza placówka ma kameralny charakter, dlatego każde dziecko może liczyć na indywidualne podejście, co jest niezwykle ważne dla prawidłowego rozwoju emocjonalnego w wieku przedszkolnym. Dzieci w przedszkolu otoczone są życzliwym i empatycznym gronem pedagogicznym, osobami, które potrafią nie tylko uczyć i wychowywać, ale także współodczuwać i rozumieć ich potrzeby.
Szeroka gama zajęć
Zgodnie z rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji Narodowej przedszkole Dobry Start jest wpisane w rejestr placówek edukacyjnych. Zapewnia bogatą ofertę dydaktyczno-wychowawczą (a wszystko to w ramach opłaty za przedszkole):
- zajęcia edukacyjne prowadzone zgodnie z podstawą programową,
- język angielski – trzy godziny konwersacji każdego dnia oraz trzy razy w tygodniu zajęcia grupowe,
- rytmika/umuzykalnienie – trzy razy w tygodniu,
- gimnastyka korekcyjna/kompensacyjna z elementami integracji sensorycznej – dwa razy w tygodniu,
- zajęcia gimnastyczne każdego dnia,
- twórcze zajęcia plastyczne – każdego dnia,
- zajęcia logopedyczne indywidualne i grupowe – codziennie,
- zajęcia teatralne – raz w tygodniu,
- zajęcia ceramiczne – raz w miesiącu,
- logopedyczne badania profilaktyczne,
- konsultacje psychologiczne i pedagogiczne,
- poza tym: okolicznościowe prezenty, wydarzenia specjalne,
- dla rodziców: warsztaty umiejętności wychowawczych, stałe wsparcie psychologiczno-pedagogiczne.
Dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych obejmujemy profesjonalną pomocą psychologiczno-pedagogiczno-logopedyczną
Pracujemy między innymi w oparciu o:
- indywidualne programy terapeutyczno-edukacyjne,
- indywidualne i grupowe terapie pedagogiczne, logopedyczne, psychologiczne,
- metodę Dobrego Startu,
- metodę ruchu rozwijającego W. Sherborne,
- terapię ręki,
- hipoterapię,
- integrację sensoryczną,
- muzykoterapię.
Plan zajęć terapeutycznych jest dostosowany do indywidualnych potrzeb i możliwości dziecka oraz rodzaju i stopnia niepełnosprawności. Jest elastycznie modyfikowany w zależności od postępów dziecka w danym obszarze objętym oddziaływaniami terapeutycznymi.